Rekrutacja do projektu jest otwarta i dostępna dla wszystkich osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje lub zmienić/nabyć nowe kwalifikacje (w tym dla osób z niepełnosprawnościami), umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy – w szczególności pracy w sektorze zielonej gospodarki.
Szczegółowe zasady rekrutacji do projektu zostały określone w Regulaminie rekrutacji, który dostępny jest na stronie projektu, w zakładce dokumenty.
W ramach projektu pn.: „Zielona przyszłość dla Śląska” o dofinansowanie usług rozwojowych można ubiegać się u Operatora tj. w Biurze Obsługi Klienta (BOK): LG Project Łukasz Dobiczek ul. Mariacka 1/22, 40-014 Katowice. Ponadto nasi pracownicy będą dostępni również w Mobilnych Biurach Obsługi Klienta (MBOK) – 4 razy w miesiącu. Harmonogram pracy MBOK.
Celem głównym projektu jest wzrost umiejętności/kompetencji lub zmiana/nabycie nowych kwalifikacji, umożliwiających rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki w okresie od 01.01.2024 do 31.12.2026 przez minimum 391 osób (w tym 235 kobiety) z grupy 1301 (w tym 781 kobiet) osób dorosłych, tj. powyżej 18 roku życia zamieszkujących lub pracujących na obszarze subregionu centralnego w jednym z następujących podregionów górniczych województwa śląskiego: bytomskiego, gliwickiego, katowickiego, sosnowieckiego, tyskiego, planujących z własnej inicjatywy podnieść/zmienić/nabyć ww. kompetencje lub kwalifikacje.
Minimum 30% grupy docelowej nabędzie/podniesie lub uzupełni kwalifikacje zawodowe/kompetencje.
Tak. Projekt jest skierowany do osób dorosłych, tj. powyżej 18 roku życia zamieszkujących lub pracujących na obszarze subregionu centralnego w jednym z następujących podregionów górniczych województwa śląskiego: bytomskiego, gliwickiego, katowickiego, sosnowieckiego, tyskiego, planujących z własnej inicjatywy podnieść/zmienić/nabyć ww. kompetencje lub kwalifikacje.
Kandydat może równocześnie i zamieszkiwać i pracować na terenie subregionu centralnego woj. śląskiego jednak do projektu jest kwalifikowany albo według kryterium zamieszkania albo według kryterium pracy w ww. subregionie, w zależności co zostanie wskazane przez kandydata/kę w dokumentach zgłoszeniowych.
Działalność Biura Obsługi Klienta (BOK) polega na:
a. Informowaniu o projekcie – obsługa osobista, telefoniczna, elektroniczna;
b. Prowadzeniu działań rekrutacyjnych (możliwość złożenia dokumentów);
c. Pomocy w obsłudze platformy BUR dla uczestników projektu, m.in. poprzez zakładanie konta w bazie; wskazywanie usług poprawnie zamieszczonych w bazie, usługi z najlepszą ceną/dogodnym dla uczestnika miejscem usługi; weryfikacją, czy cena usługi rażąco nie odbiega od innych cen takich samych/podobnych usług w bazie; udzielanie informacji na temat funkcjonowania bazy, warunków rejestracji; pomaganie w kontaktach z Administratorem BUR;
d. Aktywnym promowaniu BUR i zachęcaniu do rejestracji podmiotów niezarejestrowanych w bazie, w szczególności informowanie o możliwości i warunkach rejestracji w BUR podmiotów wskazanych przez potencjalnych uczestników projektu zainteresowanych szkoleniami oferowanymi przez ten podmiot, pomaganie uczestnikom w zamieszczaniu ogłoszeń o zapotrzebowaniu na usługę rozwojową, niedostępną w BUR;
e. Doradztwie w zakresie zakładania kont EuroPass oraz MojePortfolio;
f. Doradztwie zawodowym świadczonym fakultatywnie.
Spotkanie z doradcą zawodowym w celu opracowania bilansu kompetencji i doradztwa w zakresie doboru usług rozwojowych.
Minimum 3 dni w tygodniu BOK jest czynne do godziny 17:00.
Zapewnione są także 3-godzinne dyżury co najmniej w dwie soboty w miesiącu.
Ponadto Operator zapewnia funkcjonowanie mobilnych BOK poza miejscowością działania BOK stacjonarnego.
Działalność mobilnych BOK polega na:
a. Organizacji pracy punktów w terenie obejmującej pełen zakres usług w sposób umożliwiający zachowanie prywatności klientów,
b. Realizacji wsparcia w formie mobilnej minimum 4 razy w miesiącu.
Operator zapewnia możliwość skorzystania z udogodnień dostępności dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się, które potrzebują takiego wsparcia. Pracownicy zachęcają do wcześniejszego zgłoszenia takich potrzeb, w celu umówienia terminu i miejsca spotkania dogodnego dla obu stron.
Zapraszamy na naszą stronę www oraz portale społecznościowe.
Nie. O dofinansowanie w ramach projektu nie mogą się starać przedsiębiorcy w rozumieniu art.4 ust.1-2 Prawa Przedsiębiorców, czyli:
Pojęcie przedsiębiorcy
a. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą.
b. Przedsiębiorcami są także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.
Nie ma takiej możliwości. Zgodnie z Zasadami wdrażania projektów z zakresu Kształcenia Osób Dorosłych w FESL 2021-2027 (KOD FESL 2021-2027), Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z EFS+ oraz Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 możliwe jest kwalifikowanie jedynie kosztów bezpośrednio związanych z usługą rozwojową i niezbędnych do osiągnięcia celów projektu.
Realizacja usługi poradnictwa zawodowego jest nieobowiązkowa i odbywa się stacjonarnie w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta.
Spotkanie trwa od 4 do 6 godzin. W wyjątkowych okolicznościach istnieje możliwość, aby doradca zawodowy świadczył pracę częściowo w sposób zdalny, tym niemniej nie powinno być to zasadą, decyzja o takiej formie winna być uzasadniona potrzebami uczestnika i powinna wynikać z preferencji uczestnika, a realizacja zadań należycie udokumentowana.
Spotkanie z doradcą jest bezpłatne i dobrowolne, uczestnik nie ma obowiązku skorzystania z tej formy wsparcia.
Wybór usługi rozwojowej co do zasady może być poprzedzony usługą doradztwa edukacyjno-zawodowego, której celem będzie właściwe dopasowanie potrzeb uczestników do zmieniającego się rynku pracy. W ramach usługi zapewnimy także wsparcie każdemu chętnemu uczestnikowi z następujących zakresów: zbudowanie motywacji do rozwoju, wsparcie w analizie potrzeb rozwojowych z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji, wsparcie w wyborze odpowiednich usług i identyfikacji nabytych umiejętności/kompetencji, oraz wsparcie w ich walidacji i certyfikacji.
Zielone umiejętności – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach. Przyjmuje się, że zielone umiejętności to takie, które przyczyniają się do budowy „zielonej gospodarki” poprzez tworzenie „zielonych miejsc pracy”. „Zielone miejsca pracy” to te, które przyczyniają się do zachowania lub przywrócenia stanu środowiska, niezależnie od tego czy występują w tradycyjnych czy nowych rozwijających się „zielonych” sektorach.
„Zielone miejsca pracy” wpływają pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspieranie adaptacji do skutków zmian klimatu.
a. W trakcje trwanie naboru, uczestnik składa elektronicznie do Operatora fiszkę zgłoszeniową.
b. Po wstępnym zakwalifikowaniu dostarcza wymagane dokumenty, tj. formularz zgłoszeniowy wraz z odpowiednimi załącznikami.
c. Po ostatecznym zakwalifikowaniu do projektu podpisuje umowę na udział w projekcie.
d. Uczestnik rejestruje się w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) uslugirozwojowe.parp.gov.pl i wyszukuję interesującą go usługę rozwojową tj. szkolenie(a)/studia podyplomowe, z adnotacją „możliwość dofinansowania”.
e. Uczestnik składa wydrukowaną kartę wybranej usługi rozwojowej. Po uzyskaniu pozytywnej oceny podpisuje z Operatorem umowę
na realizację wybranej usługi rozwojowej.
f. Uczestnik wpłaca 5% wkładu własnego do Operatora.
g. Uczestnik bierze udział w usłudze rozwojowej, a po jej zakończeniu dokonuje oceny usługi w BUR.
h. Uczestnik składa do Operatora Wniosek o rozliczenie Usługi Rozwojowej.
i. Operator po zatwierdzeniu dokumentacji rozliczeniowej dokonuje płatności za usługę rozwojową Instytucji szkoleniowej.
Operator nie dysponuje zamkniętą listą szkoleń, to uczestnik decyduje, o zakresie, terminie oraz dostawcy usługi z Bazy Usług Rozwojowych. Pamiętać jednak należy, że celem szkolenia jest rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w szczególności w sektorach związanych z zieloną gospodarką.
Nie. Usługa rozwojowa musi odbywać się poza godzinami pracy uczestnika i poza siedzibą pracodawcy. Osoba przystępuje do projektu z własnej inicjatywy, w swoim wolnym czasie.
Jeśli w ofercie Bazy Usług Rozwojowych nie ma konkretnego organizatora szkoleń, uczestnik może się z nim skontaktować bezpośrednio lub za pomocą pracownika Biura Obsługi Klienta, by ten przeanalizował możliwość zarejestrowania się w BUR i zamieszczenia swojej oferty szkoleniowej na dedykowanej platformie.
Tak. Jeśli cena szkolenia o charakterze zawodowym przekracza wartość 5 000 zł. Uczestnik, dopłaca różnicę w ramach wkładu własnego Operatorowi zgodnie z zapisami umowy na usługi rozwojowe.
Aby założyć konto w BUR należy wejść na stronę internetową https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl, w prawym górnym rogu kliknąć zakładkę „Zarejestruj się”. W kolejnym kroku należy wypełnić formularz rejestracji użytkownika i go zatwierdzić. Po chwili na adres e-mail przyjdzie wiadomość o aktywacji konta w BUR i aby to zrobić, trzeba wejść w link i aktywować konto.
Należy pamiętać, że dopiero kliknięcie w link aktywacyjny kończy proces rejestracji konta w BUR.
Zapisu na szkolenie należy dokonać na stronie https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl. Użytkownik loguje się do Bazy Usług Rozwojowych i wybiera usługę rozwojową tj. szkolenie. Usługę można wybrać wpisując jej numer w wyszukiwarce lub wyszukać wybierając interesujące użytkownika kryteria. Wyszukiwarka znajduje się w zakładce „Baza usług” w nagłówku górnym strony. Aby zapisać się na usługę należy kliknąć przycisk „Zapisz się”, który widnieje na karcie usługi. Ważne aby na karcie usługi widniała informacja o możliwości dofinansowania usługi.
Następnie należy wybrać profil Użytkownik i kliknąć przycisk „Wybierz”, który przenosi do formularza zapisu.
Wypełnij formularz i dodaj dofinansowanie klikając w przycisk „Dodaj dofinasowanie”. Pamiętaj również o dodaniu ID wsparcia i wysłaniu formularza.
Tak, dofinansowaniu w ramach projektu podlegają tylko usługi rozwojowe oznaczone jako usługi z dofinansowaniem wpisane do Bazy Usług Rozwojowych.
Oczywiście, że nie. Uczestnik po zakończeniu usługi rozwojowej obligatoryjnie wypełnia ankietę w BUR, składa wniosek, do którego załącza:
• kopię faktury lub rachunku lub innego równoważnego dowodu księgowego wystawioną przez podmiot realizujący usługę rozwojową,
• wypełnioną ankietę oceniającą usługę,
• kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie usługi rozwojowej,
• kopie dokumentów wskazanych w protokole z wizyty monitoringowej usługi (jeśli dotyczy),
• kopię certyfikatu potwierdzającego zdobycie kwalifikacji (jeśli dotyczy).
W przypadku usługi rozwojowej typu szkolenie/walidacja/certyfikacja: po pozytywnym zweryfikowaniu dokumentów rozliczeniowych Uczestnika, Operator przelewa zapłatę za szkolenie, razem z wkładem własnym wpłaconym przez Uczestnika, na konto dostawcy usługi. Na fakturze widnieje adnotacja o rozliczeniu szkolenia na podstawie umowy z operatorem.
O zakwalifikowaniu się do projektu decydują kryteria punktowe, a nie kolejność zgłoszeń. Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie naboru do projektu: https://projektydofinansowane.pl/https-projektydofinansowane-dokumenty/
W razie potrzeby zapraszamy do kontaktu: bur@projektydofinansowane.pl
Jeżeli Twoje zgłoszenie zostało wysłane lub bierzesz już udział w projekcie, zapraszamy do kontaktu: fst@projektydofinansowane.pl